A Márton Autószerviz ezt nyújtja:

Márton Autószervíz Garantált optimális futómű beállítás 3D-s John Bean futómű beállító készülékkel
Márton Autószervíz legújabb három dimenziós, komputeres, lézersugaras futómű beállító készülék
Márton Autószervíz optimális útfekvés
Márton Autószervíz helyes viselkedés fékezésnél (nem húz oldalra)
Márton Autószervíz optimális nyomtávtartás egyenetlen útburkolatokon is
Márton Autószervíz biztonságos kanyarvétel (jobb kanyarfekvés)
Márton Autószervíz pontos egyenesben tartás
Márton Autószervíz az abroncsok idő előtti kopásának kiküszöbölése

A futómű a gépjárművek biztonsága szempontjából igen lényeges szerkezeti elemekből áll, ezért kialakításuknál a közlekedésbiztonság meghatározó szerepet tölt be.
A gépjármű rendeltetésszerű használata közben a futóműnek biztosítania kell a gépjármű és az úttest között a folyamatos kapcsolatot.
A futóművek szerkezeti elemei közé soroljuk a gépjárművek haladásával, különböző irányba való mozgatásával kapcsolatos elemeit; a rugózását, lengéscsillapítását és stabilitását biztosító szerkezeti elemeket, valamint a kerékmeghajtások szerkezetét is.


Mikor kell beállítani a futóművet?

Márton Autószervíz Ha menet közben a kormány szitáló mozgását, vagy a gumiabroncsok eltérő kopását tapasztalod, vizsgáltasd meg szervizünkben a futóművet.
Márton Autószervíz Ha nincs rendesen beállítva a futómű, bármikor balesetet szenvedhetsz, mert a kocsi nem reagál elég gyorsan és precízen az irányváltoztatásra, és az úttartása is romlik.
Márton Autószervíz Ha sokáig nem állítják be a futóművet, egy idő után a gömbcsukló és a csapágy is felmondja a szolgálatot, gumik gyorsabban kopnak. Mindez nagy költséggel járhat.

Kerékösszetartás

Felülnézetben a kerekek egymástól mért távolsága a mellső tengely előtt és mögött nem egyezik meg.
Ha a tengely előtt kisebb ez a távolság, akkor kerékösszetartásról, ha mögötte, akkor széttartásról van szó.
A kerékdőlés hatására a kerekek a dőlés irányába igyekeznek elkanyarodni, és az ebből adódó igénybevételt csökkenti ill. ellensúlyozza az összetartás.
A kerékösszetartás korlátozza a kormányholtjátékot, csökkenti a kerekek szétállási hajlamát, javítja a nyomtartást.
Minden autón állítható, egyes típusokon a hátsó futóművön is.

Kerékdőlés

A kerék síkja a függőlegestől általában eltérő.
A gépkocsi hossztengelyéhez képest a kerekek felső széle kifelé (pozitív) vagy befelé (negatív) dől.
Nagysága típusonként változik. Feladatai közé tartozik a kerékcsapágyak egyirányú támasztása (holtjáték korlátozása, csapágy terhelésének csökkentése) és csökkenteni a kormányzási nyomatékot.
(Nem minden típuson állítható).

Kerékfelfüggesztés

A kerékfelfüggesztés összeköti a kerekeket az alvázzal illetve az önhordó felépítménnyel.
Átviszi egyrészt a jármű súlyát és a tömegerőket a kerekekre, másrészt a kerekek fékezési, meghajtó és oldalvezetési erőit a felépítményre.
A futómű beállításának optimális értékeit a gyárak minden kocsitípushoz pontosan megadják.
Ezen előírások elhanyagolása, rossz beállítása rendellenes gumikopáshoz, a futómű idő előtti rongálódásához vezethet.
A futómű beállításának minősége nagymértékben befolyásolja a jármű menetviszonyait.

Csapterpesztés

A csapterpesztés hatására a kerék talppontja és a (csapszeg képzeletbeli meghosszabbított felső és alsó gömbcsukló vonala) a talajon közelebb kerül egymáshoz, így a talajellenállás nyomatékának karja csökken, könnyebb lesz az elkormányzás.
A csapterpesztés szögértéke mindig nagyobb, mint a kerékdőlésé, ezért kormányzáskor a jármű megemelkedik, így visszakormányzáskor a kocsi saját tömege is segíti a vezetőt a kormány visszaforgatásában.
Előfordul, hogy a "csapszeg" (felső és alsó gömbfej vonal) tengelyvonala a kerék talppontján kívül metszi a talajt.