A fékrendszer a gépkocsi legfontosabb biztonsági berendezése.
		Feladata a mozgó gépjármű lassítása, megállítása. A fékrendszer az autó mindegyik kerekét fékezi. 
 A fékrendszer részei: első és hátsó fék, kézifék, blokkolásgátló. Kétféle féktípus használatos: a tárcsafék és a dobfék. Újabban az autógyártók a korszerűbb tárcsaféket alkalmazzák.
 
 A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés egyik alapfeltétele. Ezért különösen ügyelni kell a fékrendszerben működő alkatrészek állapotára és minőségére. Amennyiben szükségessé válik egyes alkatrészek cseréje, úgy javasoljuk annak mielőbbi cseréjét.
		Legtöbbször az úgynevezett kopó alkatrészeket kell cserélni, a betétet, pofát, tárcsát és a dobot.
 Fontos a megfelelő minőségű alkatrész és a szakszerű szerelés. Cseréje ajánlott, ha a fékbetét vastagsága 3 mm alá csökken, mert ekkor már nem biztosítja az optimális fékhatást.
 
 Ha nagy sebességről egymás után lefékezünk, a fékbetét megég. Ha elkopott a fékbetét minél előbb keresse fel szervizünket, hogy a féktárcsa ne sérüljön.
		Gyakran tapasztaljuk, hogy a féktárcsát is cserélni kell, mert elkopott a fékbetét és vas a vason megy. Ez többletköltséget jelent a jármű tulajdonosának.
	
Mindenképp keresse fel szervizünket, ha az alábbiakat tapasztalja:
 - fémes hang nagyobb sebességről fékezéskor
		- fékezéskor ráz a kormány, ez megterheli a futóművet is
 - fékezéskor morgó hang
		- kormány félre húz fékezéskor
	
Fékolaj
 A fékfolyadék szintetikus, alkoholtartalmú folyadék, mely nem tartalmaz olajat, ennek ellenére a köznyelv fékolajnak nevezi.
Valószínű azért, mert a gépjárműben lévő olajokhoz sorolják, hiszen azok a közismert folyadékok. A fékfolyadék a levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja és ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja.
 Erős igénybevételnél pl. vészfékezés, vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadék felforrhat, benne buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékezőerő átvitelét és működőképességét.
					Fékfolyadék csere általában 2 évente esedékes. A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 160 °C alá.
 Javasoljuk, hogy rendszeresen ellenőriztesse a fékfolyadékot, és szükség esetén cseréltesse ki. 
Kézifék
 A kézifék feladata az, hogy álló helyzetben rögzítse a gépkocsit.
					Sok esetben emelkedőn való elindulásnál is segít, megakadályozza a visszagurulást.
 Gyakran az üzemi fék meghibásodása esetén segít a megállásban, a baleset elkerülésében.
					A hivatalos neve is tükrözi dupla szerepét: rögzítő és biztonsági fék. A kéziféket is ellenőriztesse rendszeresen!
				

 